Platform: PC Tür: Action Multiplayer: Var Yayıncı: Activision Yapımcı: Raven Software Çıkış Tarihi: 2002 Mayıs
OYUN HAKKINDA
Uzun zamandır beklediğim ve hakkında okuduğum her haberde pür dikkat kesildiğim oyun nihayet elimdeydi. Hem de full ve virüssüz haliyle...(tamam ilk aldığım CD betaydı, kabul ediyorum)
Oyunu daha kurmaya başlarken farklı olduğu anlaşılan Soldier of Fortune II, kendine özgü yapısı ve kullandığı teknoloji ile kendi alanında en iyi FPS'lerden biri. Kurulum esnasında bir televizyon kanalının yayınını kullanan SOF II, oyunun ana konusu olan biyolojik silahlar ve teröristlerin bu silahlar ile neler yapabileceği hakkında felaket tellallığı yaparken bir de bakıyorsunuz kurulum tamamlanıveriyor.
Oyunu yükledikten sonra karşınıza gelen menüden Single Player modunu seçtiğinizde dört farklı zorluk seçeneği ile oyunu oynayabilmektesiniz. Amateur, Gun for Hire, Consultant, Soldier of Fortune ve Custom seçenekleri bulunmakta. Soldier of Fortune seçeneği diğer bölümlerden ayıran en belirgin özellik, üç kat fazla askerlerle çarpışmanız gerekiyor oluşu. Oyunda sekiz dil desteği bulunmakta. Ayrıca, ses ve görüntü ayarları çok daha gelişmiş. Oyundaki yenilikleri giriş kısmında anlatacak giriş cümlesi bulamadım. Doğrudan konuya giriyorum.
Soldier of Fortune II: Double Helix oyun severlere bir çok yeni deneyimler yaşatıyor. Nedir bunlar?
İlk Soldier of Fortune'da kullanılan Ghoul motorunun yerini bu kez Ghoul 2 alıyor. Bunun en büyük farkı vücudun artık 36 kısımdan olşması. Örneğin, ateş ettiğinizde düşmanınızın kolu bacağı kopmuyor, mermiyi yediği yerden kanlar fışkırıyor. Fakat ağır bir silah kullanarak ateş açarsanız kolu kopuyor, ama ölmüyor. Diğer eliyle silahını alıp sizi vurmaya çalışıyor ya da silahı yoksa bulmak için kopuk koluyla sizi arıyor. Raven, Quake 3 motorunu çok daha geliştirerek bir adım öteye taşımış. Quake 3 motoruna eklenen TORR özelliği sayesinde açık mekanlarda helikopter ve askeri taşıtları kullanabiliyorsunuz. Vadilerin içinden geçerek, nehirin üstünde uçarak hava harekatları düzenleyebiliyor ve yüksek tonajlı gemileri batırabiliyorsunuz. Quake 3 motorunda olmayan cam kırılması efekti bu oyunda mevcut. Eğer sniper tüfeği ile cama ateş ederseniz sadece bir delik oluşur, tüfekle taradığınızda sadece ateş açılan bölüm dağılıyor. Fakat ağır makineli ile ateş ederseniz cam tuzla buz oluyor. Bomba attığınızda sadece bomba atılan kısım kırılıyor patlamanın şiddetine göre camda hasar görüyor. Kırık camların üstünden yürürken camların ezilme sesleri duyuluyor.
Düşmanınızı öldürmek için artık onu görmenize de gerek yok. Duvarlar inceltilmiş durumda. Peki bu ne demek? Tahta bir kulübedesiniz ya da daha ince bir yapının arkasındasınız. Duvarın arkasında adam olduğu biliyorsanız AK 47 ile hedefi tarayın. Dezavantajı da yok değil tabi, el bombası attığınızda patlamanın şiddeti sizi de etkiliyor, benden söylemesi. Tabi yüksek tonajlı bir gemide duvarlar metal olduğu için bu özellik pek fazla işe yaramıyor.
SOF II'de daha becerikliyiz. Kasaların şifrelerini kırıp gizli belgeleri ele geçireceğiz ve elektrik tesisatında oluşan ya da oluşturduğumuz bir problemi kendi imkanlarımızla çözeceğiz. Oyun sırasında artık düşmanınızı öldürdüğünüze de eskisi kadar emin olamayacaksınız. Çünkü düşmanınız saklanacak, sizin atış menziline girmenizi bekleyecek ve ardından çatışmaya girecek. Vurulacak, sürüne sürüne, seke seke, sendeleye sendeleye sizden kaçacak ve tekrar sizi öldürmek için geri dönecek. Mermisi bittiğinde silah ya da cephane arayacak. Sadece kutulara ateş ettiğinizde çıkan sesten başınıza sayısız adam üşüşecek...
Siz ateş açtığınızda siper alıp size karşılık verecekler, bubi tuzağı kuracaklar, sizin helikopterden aşağıdaki kampa ateş açmanız onları durdurmayacak, çalılar sizi gizlemeyecek, sürünmek sizi kurtarmayacak... Birkaç adam sizi öldüremezse takım halinde üstünüze gelecekler. Siz el bombası attığınızda düşmanınızın yakınına düşerse alıp bombayı size geri iade edecekler. Bütün bunları LICH adı verilen bir yapay zeka sayesinde yapıyorlar. Sanki SOF II oyuncunun kazanmaması için hazırlanmış gibi...