Büyülü Silah Sura Kılavuzu
Öncelikle herkese selamlar ve iyi oyunlar. Büyülü Silah hakkında bende bildiklerimi yazma kararı aldım.
İlk olarak oyuna başlamamı anlatıyım. Büyülü silahı tamamen tesadüfi açtım. Ejderha dönüşü skilini beğendiğimden dolayı. (Skiler konusuna sonra değineceğim.) Gelelim ilk sura olarak; Sura Nedir? sorusuna.
Çok tartışılır ama aslında iki tür seçeneğiniz vardır. Ya tam bir büyücü olmak yada kılıç eğimi almış (yarı savaşçı da denir, FRP* oyunlarında.) büyücü olmak. (Bir nevi yarı savaşçı yarı büyücü olmak.)
* Açılımı Fantastic Role Play olmaktadır. Kısacası Fantastik rol yapma.
Benim anlatacağım konu yarı savaşçı – yarı büyücü olan Büyülü Silah. Oyuna ilk başlamış daha skilerin ve statların açılımını bilmeyen arkadaşlar için öncelikle açılımları yazıyorum.
Vit. (HP) = Oyunda HP, klavuzlarda vit. diye geçmektedir. Açılımı; vitality yani dirilik demektir. Vit size belli bir yaşam sunarken aynı zamanda 1 defansta karakterinize eklemektedir.
Misal; 1 vit = +1 defans, +75 HP. (HP değerini kafamdan yazdım.)
Int. (SP) = Oyunda SP, klavuzlarda Int. diye geçmektedir. Açılımı; intelligent yani zeka demektir. Hangi karakter olursanız olun Int. skillerinizi (becerilerinizi, becerilerinizi) artırımını yaparken SP çubuğuna (yani mana gücünüze) artırımda yapmış olur.
Misal; Büyülü Keskinlik 70 int. İle +180 saldırı değeri veriyorsa
71 int. İle +186 saldırı değeri verir. (Değerler tamamen kafamdan yazılmıştır.)
Str. = Oyunda ve klavuzlarda Str. diye geçmektedir. Açılımı; Strength yani güç demektir. Tüm karakterlere + saldırı gücü vermektedir. Bu da VSlerde, kasmalarda ve metin kesmekte büyük bir avantaj sağlar.
Misal; 70 Str. İle saldırı gücünüz 450-556 arası (elinizde bir silah olduğunu varsayarak) ise
71 Str. İle saldırı gücünüz 455-561 değerlerine yükselir. (Değerler kafamdan yazılmıştır.
Dex. = Oyunda ve klavuzlarda Dex. diye geçmektedir. Açılımı; Dexterity yani çeviklik demektir. Tüm karakterlere + savuşturma ve çeviklik verir. (Bu özellikle Ninjalarda çok etkilidir.) Bu da en çok VS lerde ve kasmada karakterimizin çabuk yere düşmesini engellerken ve “miss” hasar sekmesini sağlar. Aynı zamanda sol alttaki sarı barın artmasını bu nedenle çabuk yorulmamayı sağlar.
Statlarımızı açıkladıktan sonra gelelim skilerimizi açıklamaya.
Büyülü Keskinlik: Savaşçıların hava kılıçlarını bilmeyen yoktur. Bu hava kılıcının daha gelişmiş versiyonu. Verdiğimiz hasarın %1 (şuanlık) ini HP olarak geri alır. Bu da HPmizin çabuk düşmesini önler aynı zamanda int ve str ile gelen + saldırı gücü vardır ki bu da hem VS de hem de kasmada çok yararlıdır.
Misal; 100 vurduysak bunun 10 vuruşu HPmize eklenir.
HP 2500 + 10 (saldırıdan emilen HP) = 2510*
* Bu kalıcı değildir. Sadece kaybettiğimiz HP yerine geçer.
Büyülü Zırh: Zihinsellerinde meşhur bir güçlü bedeni vardır. Bu da güçlü bedenin daha gelişmiş versiyonu. Beden ataklarını %1 (şuanlık) yansıtma gücü vardır. Özellikle örümceklerde ve So' da “miss” yazıları çok çıkar sayesinde. İnt ve Str. ile gelen + defans vardır ki bu da VS de ve kasmada daha az hasara eşittir.
Ek: Büyülü zırh 15 puan ve 87 INT ile 37 savunma ve %10 bedensel saldırıları yansıtma veriyor. Yani hem 37 def veriyor hem de karşı tarafın size düz vurduğu hasarın (skill olmadan) %90'ı sizin, %10'u onun HP'sinden gidiyor. Örneğin bir savaşçı size düz vuruş ile 1000 vuruyorsa 900ü sizin, 100ü onun HPsinden gidiyor. Ayrıca BK'ları kolay bulunduğundan çabucak M5-M6 yapılabilecek bir skill. 15 puanda %10 yansıtma veriyorsa M6 da kaç verir bir düşünün
Parmak Darbesi:Büyülü Kılıcın en çok can yakan özelliği budur. Hem int. hem str. Hem de büyülü keskinlik* ile gelen + hasar hem VS de hem de kasmada çok can yakar. (Kanlı Kılıç ve M5 ile 1900 – 2000 arası değerler vurmakta.) Tam sürüm ile karşı tarafın defansını hiçe sayacağı söyleniyor. (Yani bir nevi delici vuruş.)
* Büyülü Keskinliğin sağladığı özelliklerden birisi de skilerin vuruşuna ek vermesidir.
Misal; Büyülü Keskinlik olmadan parmak darbesi 1800 ise büyülü keskinlik var iken 2000 e yakın değerler ortaya çıkar.
Dehşet: Çok kafa karıştırıcı sayılmaz, karşı tarafın saldırı gücünü emen bir skilldir. Yalnız dolum süresi çok uzundur. Bu skille +4 soğutma giderse tadından yenmez.
Misal; Karşı taraf size 200 vuruyorsa, dehşetiniz açıkken karşı tarafın saldırı gücünü emme (şuanlık) -%2 olduğunu sayarsak 2 hasar emilir. Sonuç olarak 198 hasar size gelir.
Ejderha Dönüşü: Kasma surasında eksik olmaması gereken bir skill. (Şuan bende G olma yolunda.) G olduğunda en az 2000 vuracağı söylenmektedir. Kasmada slotları toplayıp denk gelenlere aynı derecede hasar verir. VS de ise (denenmiştir) kılıç çevirme, üç yönlü gibi skillerin sekmesini sağlar. (Bir nevi skill sektirici.)
Büyü Çözme: Oyunun Kara Büyülerin (Ateş Hayaleti Hariç) bile canını yakıcı bir skilldir. Oyunda bulunan bütün pasif skilleri silici bir özelliği vardır. (Şuanlık) %2 den başlayan bir çözme gücü bulunur. Pasif skiller; Karanlık Koruma, Öfke, Hava Kılıcı, Güçlü Beden, Kamuflaj, Hafif Adım ve Şamanların tüm destek skilleri.
UYARI: Tüm skillerin 17de master olması şarttır. Bu bizim için avantaj olacaktır. Eğer 17de master olmaz ise EP alıp (Skill Sıfırlatma) ya da G. Bandı (Unutkanlık Kitabı) alınıp tekrar 17. denemek gerekmektedir.
Statları ve skilleri açıkladığımıza göre Suramızı anlatabiliriz.